Конкурсы для педагогов и детей

Интегрированный урок английский + информатика, 10 класс

Интегрированный урок английский язык + информатика в 10 классе по теме: «Earth. Ecological problems»
Подготовила учитель английского языка: Соколова Анна Вячеславовна, Аккольская средняя школа №2
Урок направлен на закрепление полученных знаний, с применением ИКТ.
Цели и задачи:
1.Создание и защита слайд – проектов на английском языке по теме: “Земля просит помощи” с использованием компьютерных технологий.
2.Обобщение лексико-грамматического материала по теме “Земля просит помощи” с использованием компьютерной презентации.
3.Привлечение внимания наглядными средствами к экологическим проблемам в городе и всем мире.
4.закрепление изученного материала о страдательном залоге;
5.формирование навыков разговорной речи;

Warm – up
(Звучит музыка. Учащиеся читают стихи.)
1.Walking along feeling free
Feeling the Earth here with me
And I love her, she loves me.
I hug the Earth, the Earth hugs me.
2.She’s our friend, We’d like to be together forever.
The Earth is a garden.
It’s a beautiful place.
6.For all living creatures,
For all the human race.
Helping Mother Earth
We can peacefully roam.
7.We all deserve a place
We can call our home.
Food is a treasure from the soil and the sea.
Clean, fresh air from the plants and the trees.
8.The warmth of the sun giving life each day.
Turns water into rain, it’s nature’s way.
And I would like to thank you, Mother Earth,
I like to see you dressed in green and blue.
I want to be by you.
На интерактивной доске виды природы, цитаты великих людей.
T- Good day dear children, and guests. Today we have the lesson which call “ The Earth”. Today we discuss the problems of the environment and its causes. Our lesson we integrate with computer class.
Students prepare presentation and they show them for you.
For a long time too little attention was paid to the environment. Today the situation is quite different. People all over the world are worried what is happening to the environment because of modern industry and the need for more energy. Newspapers and magazines write about water, air and land pollution. Now many parts of the world are overcrowded, people live in big cities and much of the waste, especially waste from factories, electric power stations, the chemical industry and heavy industry are very dangerous. Fish dies in lakes, rivers and seas, forest trees die too. Much of this dangerous waste goes into the air and is carried by winds for great distances.
Let’s speak about it.
перечислены слова. Environment, ecology, pollution, overcrowding, destruction, resources, exhaust, extinct, cause, habitat, littering, living things.
Teacher: There are many types of dictionaries: English-Russian, Russian-English. When do you use them? Today you’ll have a chance to work with an English- English dictionary.
Task: Read the meaning and guess the word:
– The scientific study of the natural relations of plants, animals, people to each other and their surroundings. (Ecology).
– The act of making (air, water, land) dangerously impure. (Pollution).
– Too many people in one place. (Overcrowding).
– The act of destroying, putting an end to the existence of sоmething. (Destruction).
– The act of throwing things away untidily. (Littering).
– Plants, animals, people. (Living things).
– The natural home of a plant or animal. (Habitat).
T- Now students, what kind of pollution do you know?
(air pollution, Water pollution, Land pollution, Radiation, Nuclear waste)
Students have prepared signs. Please show and tell us about it.
Protect the environment from industrial pollution
Охраняйте окружающую среду от промышленного загрязнения.
Keep the land, air and water clean.
Держи землю, воздух и воду в чистоте.
Keep our environment clean.
Содержи окружающую среду в чистоте.
All woods are home for animals. So behave as guests.
Все леса – дом для животных. Веди себя как гость.
Help nature. Protect it.
Помогай природе. Защищай ее.
The Earth is our home.Don,t pollute it.
Земля - наш дом. Не загрязняй его.
When you hike, leave the place clean.
На прогулке оставляй после себя место чистым.
Plant a tree to create home for birds, squirrels and other small animals.
Посади дерево, чтобы сделать дом для птиц, белок и других маленьких животных.
T- Now students I take word (учитель информатики)
Учащиеся садятся за компьютеры, открывают свои презентации задания нужно вставить текст из папки в презентации.
Air pollution – more and more factories, cars and lorries keep polluting the air.
Water pollution – most big cities pout their wastes into seas and rivers. Rivers are drying out. Many spices of fish are disappeared.
Land pollution - making large piles of trash. Using too many chemicals, to grow vegetables and fruit. These chemicals in the ground can harm the soil. Cutting the trees. Destruction of animals habitats.
Учащиеся защищают свои презентации.
- pollution in its many forms(water, air, land);
- noise from cars, buses, planes, railway transport;
- the growth of population;
- destruction of wildlife and countryside beauty;
- destruction of the ozone layer;
- shortage of natural resources.
Делают вывод.
T – What we must do that solving these problems?
S – We must protect our nature, keep our planet clean.
Комплексная релаксация: (Quiet music)
Sit comfortably. Close your eyes.
Breathe in. Breathe out.
Let’s pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You have no troubles. No serious problems. You are quiet. Your brain relaxes. There is calm in your body. Nothing diverts your attention. you are relaxing. (Pause)
Your troubles float away.
You love your relatives, your school, your friends. They love you too. Learn to appreciate every good thing. The Earth is full of wonders. You can do anything. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirits.
Open your eyes. How do you feel?
Работа с ручкой на интерактивной доске.
Task: Who would like to fill in the blanks?
Некоторые учащиеся получают карточки с заданием:
The Earth is our ___________. We must take care of it. The importance of this task is ____________ by the ecologists, scientists, who study the relations between living things and their ____________. Each of us must do everything possible to ___________ the land, air and water clean. Of course, people undertake some measures to ____________ the environment, but this activity is complicated by the economic difficulties.
Protect, home, keep, pointed out, environment.
Закончить предложение в Passive Voice
1.We must not leave the fire in the forest, because animals___________________.
2.The climate is changed, when the air___________________________________.
3.We must not throw litter in the river, because water_______________________.
4.When we break trees, birds__________________________________________.
5.When plastic bottles________________________, nature__________________.
6.When we don’t recycle paper, trees______________ to make new paper.
7.When glass bottles______________in the forest, animals and people__________.
Игра «Крестики – нолики» (На полу квадратное поле, выбирайте квадратик, где поставите Х или О, но прежде ответьте на вопросы и выполните задания, написанные на обратной стороне каждого квадратика).Класс делится на две группы, одни «крестики», другие «нолики» должны ответить на вопросы по теме.
Tell the rule about Present Simple tense
( V, Vs)Translate the proverb “ East or west home the best” Tell the auxiliary verb Past simple
Call the degrees of comparison
Good –
Bad –
Wonderful -Tell places in Kazakhstan of environmental problems What people in Britain doing with trash?
Call the causes of air pollution What is the “GreenPeace Translate into English: (открыть,закрыть, печатать, конец, удалить)
Текст песни “What a wonderful world!”
У учащихся карточки с текстом песни, но пропущены некоторые слова, нужно заполнить пропуски, а затем всем вместе спеть песню.
I see trees of green
Red roses too
I see them for
And I think to myself
What a wonderful world!
I see clouds of blue
And of white
The bright sunny day
And the dark starry night
And I think to myself
What a wonderful world!
The colors of the rainbow
So pretty in the sky
Are also on the
Of the people going by
I see friends shaking hands
Saying “How do you do?”
They’re really saying I you
I hear babies cry.
I watch them grow.
They’ll much more
Than you’ll ever know
And I think to myself
What a wonderful world1
Yes, I think to myself
What a wonderful world!
T- Please children stand in the circle? And put your hands together.
The Earth is my home.
I promise to keep it healthy and beautiful.
I will love the land, the air, the water and all living creatures.
I will be save the Earth.
United with friends, I promise to keep it,
United with friends, I will love the land,
United with friends, I’ll be a defender,
I will save the Earth.
I will save the Earth.
По очереди учащиеся говорит строки.

На доске плакат с изображением земного шара.
T – Students, guests look on this Earth.
It is lifeless.
All of you have a flower, please make our planet bright, clean and happy.
We must protect and love our planet. It’s our home.( слайд 10)
( каждый учащийся и гость приклеивает на плакат цветочек)
If each of us will keep clean our planet, It will look like this.
The lesson is over. Thanks for your job. Good bye!

Рекомендуем посмотреть:

Конспект урока английского языка в 10 классе Конспект урока английского языка, УМК «Enjoy English» Биболетова М.З., 10 класс Конспект урока английского языка в 10 классе «Смешанные типы условных придаточных предложений»

Похожие статьи:

Конспект интегрированного урока «Английский язык и физика» в 10 классе

Конспект урока английского языка к УМК «Enjoy English» Биболетова М. З. 10 класс

Конспект урока английского языка в 10 классе по теме «Жизнь в 18 лет»

Конспект урока английского языка в 10 классе «Экскурсия в национальный парк»

Сводная таблица грамматических времен английского языка в активном залоге

Внеклассное мероприятие по английскому языку, 6-7 класс
Опубликовано: 848 дней назад (30 июня 2014)
Просмотров: 1560
Голосов: 6
Надежда Осипцова # 1 июля 2014 в 14:06 +2
Здравствуйте, Анна Вячеславовна
Увидев название Вашего материала
Интегрированный урок английский + информатика, 10 класс
проявила сразу же к нему интерес и решила его прокомментировать, так как по своей профессии, я преподаватель математики, информатики.
К сожалению, наличие Информатики я у Вас вообще не увидела.
В чём оно у Вас проявляется (наличие интерактивной доски не может является доказательством слияния двух дисциплин английский+информатика), так как эти доски является лишь наглядным средством обучения, не более того.
Если Вы делали какие-то программные продукты (тесты, опросники...), то о них в конспекте нет ни слова.
Наличие слайдов, которых мы не видим (хотя можно было бы привести фото слайдов)
Единственное, что мы видим в конце урока вот это
We must protect and love our planet. It’s our home.( слайд 10)
А где остальные 9 слайдов?
Почему у Вас цель и задачи вперемежку?
Где у Вас план урока?
Не выдержана структура урока...
Английскую часть не берусь оценивать, так как не являюсь педагогом по английскому языку, но считаю, что название НЕ соответствует содержимому.
С уважением, Надежда
юлия владимировна юдина # 5 июля 2014 в 23:07 +2
Здравствуйте! Я не преподаватель английского и даже не математики. Что увидела - Вы подобрали разнообразный материал по теме - для оформления помещения, создания настроения (песня), музыка для релаксации, дети подготовили презентации, работали со словарями, играли, говорили об экологии в родной стране и в стране изучаемого языка, выполняли индивидуальные задания. Мотивацию формируете к изучению иностранного языка, делаете занятия интересными, что важно. Спасибо!
Вера Александровна Орехова # 16 июля 2014 в 21:34 +1
Анна Вячеславовна, спасибо за приглашение. Извините, не в обиду Вам, но не очень разобралась, учила немецкий язык. Но поддержу Вас обязательно. Примите мой голос +1. Желаю удачи!!!
Александр Сергеевич Левченко # 8 апреля 2015 в 12:17 0
Хорошая комбинация английский + информатика. Проведу у себя такой же. Спасибо