Конкурсы для педагогов и детей

Конспект урока английского языка с презентацией для 5 класса на тему: Игрушки

Тема: Игрушки как способ общения.
Цель: повторить и активизировать лексические единицы темы;
продолжать формировать навыки устной речи, развивать коммуникативные способности учащихся, обучать выражать свои мысли, формировать навыки получения детальной информации во время чтения текста, практиковать учеников в письме;
воспитывать самостоятельность учеников в проявлении себя, коммуникабельность, бережное отношение к игрушкам, интерес к изучению английского языка.
Оборудование: карточки для игры “Bingo”, текст ‘Toys For Learning Communication’, мультимедийное оборудование, игрушки.
Тип урока: комбинированный.
Ход урока.
І. Организационная часть урока (7 минут).
1. Приветствие и речевая разминка. Сообщение темы и целей урока.
Teacher: Good morning, children. I propose you to guess the meaning of this puzzle-rhyme. Listen attentively and repeat, read one more time.
It is blue
And green, and red,
It bounces higher
Than my head,
It does not want
To stop at all.
What is it?
It is my… (ball) (Ученики читают загадку после учителя, отгадывают ее и отвечают на вопросы).
Teacher: Do you like to play ball? I like to play ball too. But I’ve got a teddy-bear with me. Why have I brought it? What do you think?(Учитель может использовать любую игрушку).
I’ve got it because it’s my favourite toy and today we are going to talk about different toys and how they help you to learn communication. You’ll be able to revise your knowledge in some words of the topic.
2. Введение в иноязычную атмосферу.
Teacher: Have you got a teddy – bear at home? What color is it? Is it your favourite toy? And what is your favourite toy? (Ученики отвечают на поставленные вопросы).
ІІ. Основная часть урока (30 минуты)
1. Проверка домашнего задания.
Teacher: And now let’s see what your favourite toy is. You have to bring your toy with you and write down about it few sentences.
Несколько учеников рассказывают (читают) о своих любимых игрушках, которые они принесли с собой.
Teacher: Do you know that toys help people to communicate? You will see it when we have read the text.
2. Актуализация опорних знаний, умений и навыков.
Teacher: But you have to know some words and word combinations to read about the toys. So let’s recall some of them. Let’s play the game “Bingo”. You have to write down the words into you tables in order what you want. Then you need to strike the word I said.
The words: culture, homestay, information, while, to look for, accent, communication, puppet, sound, important, news, language, future, parents.

Ученики записывают слова и вычеркивают те, которые называет учитель. Тот, кто первым вычеркнет 3 слова по вертикали, горизонтали или диагонали, говорит «Бинго», читает и переводит свои слова.
3. Чтение текста “Toys for Learning Communications”
TOYS FOR LEARNING COMMUNICATION
Children learn their first language from their parents. Their parents speak to them. They point to interesting things and repeat lots of words. Babies listen and slowly learn to speak.
Playing helps babies' language grow. Many toys help children to communicate. Toy telephones, dolls, toy animals and puppets help children learn to talk. Sometimes parents and children play together with toys. Communication becomes a wonderful game. A favourite toy many children is a telephone. It makes them feel like Mum or Dad. Small children talk to toy animals and dolls. They talk like their parents to them. Very young children like to have puppets. Hand puppets are favourite toys, too. When children grow older they like to use the puppets: talk for them.
In some families parents speak different languages. So, their children learn two languages at the same time. They learn to speak with a good accent. The best start for learning a foreign language is the age before 12 years old. They say with the start after you are 12 you will have a “foreign” accent.
(Текст из учебника Карпьюк О. Д. Тернополь: Астон, 2005.-172 с. Учебник для пятого класса общеобразовательных учреждений, лицеев, гимназий с обучением на украинском и других языках; с. 76)
1) Этап подготовки к чтению. Фонетическая работа со словами.
Teacher: You’ve recalled the words but you have to know how we read some of them. So let’s remember the sounds.Учитель повторяет слова, ученики произносят их после него. Далее ученики читают слова цепочкой.
2) Этап чтения.
Teacher: And now let’s find out how these wonderful toys teach us communication. But our reading will not be simple. It’ll be a competition. And now we have got two teams. The first team is Toys, the second is Puppets. Your task is to read the sentences correctly to cross the bridge. Read sentence after sentence.
Ученики объединяются в две команды. Учитель предлагает прочитать текст, каждое предложение которого – условный мост через реку. Чтобы пройти на другой берег реки, следует правильно прочитать предложение. Если участник ошибается, участник покидает команду. Побеждает команда, чье большее количество участников прошло на другой берег реки.
3) Проверка понимания прочитанного текста.
Teacher: As you have read toys really helped us to communicate. But let’s check how you understood the text. Your task is to write the correct variant according to the text.
Ученики выполняют письменное тестирование по пониманию смысла текста.
Choose and complete.
1. Children learn their first language from ...
a) the radio b) their parents c) their toys
2. Many toys help children learn to ...
a) grow older b) play with their parents c) communicate
3. Communication becomes ...
a) a good lesson b) a wonderful game c) the best start
4. Children talk to toy animals and dolls the way ...
a) their parents talk b) the birds sing c) the animals make sounds
5. When children grow older they like to play with puppets and talk ... a) for their parents b) for their puppets c) for their teachers
6. Using a telephone makes children feel like ...
a) their dolls b) animals c) their parents
7. Children can learn to speak a foreign language with a good accent when they start before the age of...
a) 15 years old b) 13 years old c) 12 years old
(Задания из учебника Карпьюк О. Д. Тернополь: Астон, 2005.-172 с. Учебник для пятого класса общеобразовательных учреждений, лицеев, гимназий с обучением на украинском и других языках; с. 77)
Teacher: And now let’s check. Take your pencils and check yourselves.
Ученики проверяют свои работы самостоятельно.
4) Физкульт минутка “If you’re happy and you know it”
Teacher: You know that singing and dancing help us to communicate too. Let’s sing and dance together.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, clap your hands.

If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it, stomp your feet.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, stomp your feet.

If you're happy and you know it, nod your head.
If you're happy and you know it, nod your head.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, nod your head.

If you're happy and you know it, turn around.
If you're happy and you know it, turn around.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, turn around.

If you're happy and you know it, say we are, we are.
If you're happy and you know it, say we are, we are.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, say we are, we are.
Ученики поют песню и выполняют соответствующие словам движения.
5) Практика устной речи.
Работа в парах. Ученики играют игрушками, отвечая на вопросы в парах.
Teacher: Now you understand that parents and toys help you to communicate. Let’s see how it is. You have to talk with your partner using your toys. Let’s see how you can play with your toys. You may use these questions.
- Who are you?
- What is your name?
- Where do you live?
- What is your first word?
- What is your first language?
ІІІ. Заключительная часть урока (8 минут).
1. Подведение итогов урока.
Teacher: Let’s revise what you have learned. Let’s play the game “Guess the Word”. Your task is to decrypt the words and write down them into your copybooks.(Число - порядковый номер буквы в английском алфавите).
Accent – 1, 3, 3, 5, 14, 20
Sound – 19, 15, 21, 14, 4.
Important – 9, 13, 16, 15, 18, 20, 1, 14, 20.
Ученики расшифровывают слова и записывают их в тетради.
Teacher: Let’s check.
Самопроверка. Ученики проверяют себя сами.
Teacher: Today we talked about toys, how they help you. You have many good toys but you have to remember that toys are your childhood and you must take care of them.
2. Оценивание.
Ученики складывают баллы за тесты и дешифровку и выставляют в тетради. Максимальное количество – 10, что соответствует оценке «5». Учитель собирает тетради.
3.Домашнее задание.
Написать о любимой игрушке друга (50 слов).
Презентация на тему: Игрушки как способ общения

Рекомендуем посмотреть:

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе "Описание внешности" Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме «Степени сравнения прилагательных» Конспект обобщающего урока английского языка, 5 класс Технологическая карта к уроку английского языка в 5 классе с презентацией. Выходные в кругу семьи

Похожие статьи:

Конспект урока английского языка для 5 класса. Тема: Великобритания

Участник №4 профессионального конкурса для педагогов на лучшую методическую разработку с 20 февраля по 20 мая 2017 года
Письмо Санта Клаусу на английском языке
Опубликовано: 188 дней назад (13 января 2017)
Просмотров: 385
Рубрика: Без рубрики
+1
Голосов: 1
Екатерина Степановна Голубева # 19 января 2017 в 12:17 0
Хороший и полезный материал, который поможет любому педагогу английского языка. Голос