Творческий конкурс для педагогов «Чудесная Весна»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

План-конспект урока английского языка в 7 классе по теме "Путешествие по Великобритании"

Методическая разработка урока по английскому языку в 7 классе по теме "Путешествие по Великобритании".
Методическая разработка учителя английского языка Бугаевой Юлии Александровны Муниципального Образовательного учреждения «Школа № 123 города Донецка», ДНР.
Цель: развивать кругозор учащихся при изучении английского языка.
Задачи:
Образовательные: выуить новые лексические единицы по теме, получить знания о географическом положении, климате, политическом устройстве, национальных символах Великобритании;
Развивающие: развивать навыки в таких видах речевой деятельности как аудирование, чтение и говорение, развивать стратегическую, социокультурную компетенции и языковую догадку;
Воспитательные: воспитывать интерес к изучению иностранного языка, желание применять полученные знания на практике.
Раздаточный материал: текст песни “My Bonnie”, задание “The passenger plane”, мини-карты Великобритании для вклеивания в тетрадь, цветочные символы Великобритании с двусторонним скотчем, распечатки с текстом “The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland”, флажки Великобритании.
Оборудование: карта Великобритании, магниты, аудиозапись песни “My Bonnie”.
I. Начало урока.
1. Организационный момент. Hello, children! Nice to meet you! Who is absent? Who is on duty today? We are going to speak about The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and symbols, folks and cities as well.
2. Фонетическая разминка.
Listen to Scottish Folksong “My Bonnie”. “My Bonnie Lies over the Ocean” is a traditional Scottish folk song that remains popular in Western culture. Take the text and try to sing along. “Bonnie” means “красивый, милый”. Учащиеся получают текст песни и прослушивают её 2 раза, подпевая во время повторного прослушивания.
My Bonnie
My Bonnie lies over the ocean
My Bonnie lies over the sea
My Bonnie lies over the ocean
Oh, bring back my Bonnie to me

Bring back, bring back
Bring back my Bonnie to me, to me
Bring back, bring back
Bring back my Bonnie to me

Last night as I lay on my pillow
Last night as I lay on my bed
Last night as I lay on my pillow
I dreamt that my Bonnie was dead

The winds have blown over the ocean
The winds have blown over the sea
The winds have blown over the ocean
And brought back my Bonnie to me.
3. Введение в иноязычную атмосферу.
Well, British people like their country and they have got a lot of interesting proverbs concerning their country and traditions. That is why the epigraph of our lesson is the English proverb “There is more good victuals in England, than in seven other kingdoms”. How do you understand this proverb? Do we have any equivalents in Russian language? Учащиеся высказывают свои мнения о смысле данной пословицы и пытаются подобрать подходящий эквивалент в родном языке.
II. Основная часть урока.
1. And now we are going to complete an interesting task. We need two teams. The passenger plane touched down at seven cities in the UK. See if you can find the names of those cities by putting together the jumbled word pieces correctly in pairs. Учащиеся делятся на две команды. Они сопоставляют части слов, записывают названия городов.

Keys: Cambridge, Liverpool, London, Bristol, Newcastle, Manchester, Belfast.
Then try to find them on the map. Учащиеся выходят к доске по одному от каждой команды и на картах Великобритании с помощью магнитов отмечают найденные города.

Определяется команда-победитель.

2. Подготовительный этап чтения текста. Снятие лексических трудностей. Учащимся предлагается найти на карте Англию, Шотландию, Уэльс и Северную Ирландию. And now we are going to read a text about the United Kingdom. Let us find all its constituent countries. Then, look at the words given below the text. They will help you in reading. Учащиеся просматривают словарь, составленный к тексту.
3. Чтение и перевод текста с опорой на словарь по цепочке. Now, please, read the text sentence by sentence and translate it. Учащиеся читают и переводят текст по цепочке.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles. It consists of four parts: England, Wales, Scotland and Northern Ireland. England, Wales and Scotland occupy the territory of Great Britain. Northern Ireland is situated in the northern part of Ireland. Great Britain is separated from the continent by the North Sea, the English Chanel and the Atlantic Ocean. The mountains, the Atlantic Ocean and the warm waters of the Gulf Stream influence the climate of Great Britain. It is mild the whole year round.
The northern and western parts of the country are mountainous and are called the Highlands. All the rest (south, east and center) is a vast plain which is called the Lowlands. The mountains are not very high. The highest regions are in Scotland and in the North Wales. The highest peak in Scotland is Ben Nevis, 1343 m. In Wales the highest peak is Snowdon. There is also the Pennine chain in North England with some wild mountains for climbing. The rivers are not long. The most important of them are the Severn, the Thames, and the Trent. The are many beautiful lakes in the mountainous parts of the country.
Great Britain is a highly developed industrial country. It is known as one of the world’s largest producers of machinery and electronics, chemicals and textiles, aircraft and navigation equipment. One of the chief industries of the country is shipbuilding. Seven percent of the population is engaged in farming.
The capital of the country is London. The United Kingdom is a constitutional monarchy. It has a monarch – a King or a Queen. The present British monarch is Queen Elizabeth the Second. She become Queen in 1952. The monarch has little power and reigns with the support of Parliament. British Parliament is the legislative body of the country. It consists of two Houses, the House of Commons and the House of Lords. Parliament and the monarch have different roles in the government of the country. The party which has the majority in Parliament forms the government, and its leader usually becomes prime minister. The prime minister forms his or her Cabinet. The chairman of the House of Commons is the Speaker. The chairman of the House of Lords is the Lord Chancellor.
The national emblem of England is the Red Rose. The national emblem of Wales is the daffodil. The national emblem of Scotland is the thistle. The national emblem of Northern Ireland is the shamrock.
Vocabulary:
to be situated – быть расположенным
to consist of – состоять из
to occupy – занимать
to be separated – быть отделённым
vast plain – обширная равнина
a peak – вершина
a chain – цепь
highly developed – высокоразвитый
to be engaged – быть занятым
to reign – править
to support – поддерживать
legislative – законодательный
majority – большинство
a daffodil – нарцисс
a thistle – чертополох
a shamrock – трилистник
4. Работа с послетекстовыми заданиями.
А) After reading the text your task is to stick the appropriate floral symbol for each constituent part of the United Kingdom on the given maps, but first of all write down the names of the countries and their capitals on your maps. If you have problems you also can use the map on the blackboard. After doing it you will insert your maps into your copy-books. Учащиеся пишут страны и столицы на карте, приклеивают цветочные символы для каждой из них (Англия – алая роза, Шотландия – чертополох, Уэльс –жёлтый нарцисс, Северная Ирландия - трилистник).


Б) And now answer the questions to the text. Учащиеся отвечают на вопросы к тексту.
- How many parts does The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consist of?
- What influence the climate of Great Britain?
- What is the difference between highlands and Lowlands?
- Name the highest peaks of Britain.
- Are there rivers and lakes in Great Britain?
- What is the form of government in the country?
- Who reigns but not rules?
- Which of the parties forms the government?
- What is the legislative body in the country?
- What is the national emblem of each country?
III. Конец урока
1. Рефлексия. What new and interesting information have you gotten? Was it difficult to complete the given tasks? Now, take a flag of The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and write down on the back side of it what was new for you today.

2. Объяснение домашнего задания. Your hometask is to study the new vocabulary below the text.

Рекомендуем посмотреть:

Конспект урока английского языка в 7 классе по теме «Виды транспорта» Конспект урока английского языка в 7 классе на тему: Спорт План-конспект урока английского языка в 7 классе Внеклассное мероприятие по английскому языку, 6-7 класс

Похожие статьи:

Конспект открытого урока английского языка по теме «Sport is fun», 7 класс

Конспект урока английского языка в 7 классе по теме: Страдательный залог

Конспект урока английского языка в 7 классе, УМК «Enjoy English» Биболетова М. З.

Конспект урока английского языка для 7 класса по теме: Как заботятся о природе в твоем городе

Конспект урока по английскому языку в 7 классе по теме: Школьные друзья-друзья навсегда

Участник №35 профессионального конкурса для педагогов «Коллекция педагогического мастерства и творчества» с 15 мая по 15 августа 2018 года
Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для школьников 5-7 класса. Инсценировка сказки | Грамматическая сказка по английскому языку для начальной школы
Опубликовано: 2108 дней назад (12 июля 2018)
Просмотров: 4872
+2
Голосов: 2
Вера Владимировна Мухамадеева # 13 июля 2018 в 20:42 0
Юлия Александровна, спасибо за материал, беру себе в закладки. Конспект урока составлен превосходно. Уже проголосовала. Удачи Вам, всех благ.