Творческий конкурс для педагогов «Замечательная Зима»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Урок английского языка, 3 класс. Тема: Квартира. Конспект

Конспект урока английского языка в 3 классе по теме "Квартира. Комнаты в квартире"
Образовательные цели: расширять филологический кругозор учащихся: учить их наблюдать за явлениями английского языка-фонетическими, лексическими, грамматическими.
Практические цели: определить степень владения учащимися материала по теме «My flat», повторить пройденный материал по теме урока, выявить уровень сформированности навыков аудирования, навыков письма, чтения, автоматизировать действия учеников в говорении.
Развивающие цели: развивать коммуникативную компетенцию, речевые способности и личный творческий потенциал учеников, объем долговременной памяти, способность к языковым наблюдений, речевую реакцию; формировать игровую и познавательную мотивацию.
Воспитательные цели: создавать атмосферу заинтересованности для каждого ученика; воспитывать культуру общения и сотрудничества на уроке, культуру питания, бережное отношение к собственному здоровью.
Оборудование: тематические рисунки, раздаточный материал, проектные работы.
Тип урока: комбинированный
Ход урока
1.Начало урока
1.Приветствие
T. -Hello, children! How are you?
Ps. -Hello. We are fine, thank you.
2.Сообщение темы и цели урока
T. Today we’ll revise the material on the topic «My flat», we are going to speak about furniture in the rooms and do some interesting tasks.
3. Фонетическая разминка
Phonetic practice
Proverbs about home
T. Match the beginning and ending of the proverbs and read them.
East or West the heart is.
There is no place home is best.
Home is where like home.
2. Основная часть урока
1. Lexical practice
T. Now look at the words and put them into two columns:
ROOMS FURNITURE

An armchair, a living-room, a bathroom, a table, a hall, a bed, a bookcase, a kitchen, a cupboard, a wardrobe, a sofa, a stool, a bedroom, a nursery, a chair.
2. Listening comprehension
T. Well done. I see you know well all the rooms and furniture. Now we are going to listen to the text «My room». I’ll give you the cards. The task is to underline «furniture» words, which you’ll hear in the text. Listen to me attentive.
TEXT
I have a room. It is small but nice. It is very light. There is one window. There is a bed, a desk, a bookcase, a wardrobe. There are some pictures on the wall. There is a carpet on the floor. There is a chest of drawers in my room. I like my room.
CARD
Bookshelf, armchair, lamp, sofa, desk, cupboard, computer, table, carpet, wardrobe, chest of drawers, bookcase, fireplace, chair, bed.
T. Now read the underlined words.
3. Relaxation
T. Let’s have fun.
Poem «This is my house»
This is my house.
This is the door.
The windows are clean.
And so is the floor.
4. Reading and writing
T. You worked well and I’m very pleased with you. But to know much about the house we should read the text «Jim’s room» and fill in the missing words: a room, red, two, a desk, windows, likes.
This is Jim. He's got …. . It's big. There are two ….. in his room. There is a bed, ….. and a wardrobe in it. There are ….. pictures on the wall. He's got a sofa. It's …..and blue. Jim has got two armchairs in his room. He ….. his room very much.

5. Relaxation
T. It’s time to rest. Let’s play game «Catch the fly»
Catch the fly above your head!
Catch the fly between the desks!
Catch the fly on the book!
Catch the fly behind your chair!
Catch the fly in front of your face!
T. Good, let’s continue to work.
6. Speaking
T. You had to prepare project works about your own rooms. So, some pupils will tell you about their rooms.
III. Заключительная часть урока
1.Quiz time
Let’s guess some riddles:
A place where you live (a house).
A thing which we sit on at the table (a chair).
A room where we wash our faces and hands (a bathroom).
A thing which we sit on in front of the TV (an armchair).
A room where we cook (a kitchen).
A thing which we sleep on (a bed).
A room where all the family watch TV in the evening ( a living-room).
A thing which is usually on the floor (a carpet).
2. Итоги. Оценки.
T. What have we done? What tasks do you like?
T. We are going up to the end of the lesson. You worked well, you were active, so you get marks….
3. Домашнее задание
Your homework is to make up your own quiz “House and rooms”.

Похожие записи:

Конспект урока английского языка, 9 класс. Тема: Интернет Конспект урока английского языка, 9 класс. Телевидение: преимущества и недостатки Конспект урока английского языка, 9 класс. Тема «Животные» Конспект урока английского языка, 9 класс. Тема «Спорт, здоровый образ жизни»
Конспект урока английского языка в 3 классе по теме "Домашние животные"
Опубликовано: 1384 дня назад (13 апреля 2018)
Просмотров: 858
+1
Голосов: 1

Нет комментариев. Ваш будет первым!