Творческий конкурс для педагогов «Осенний листопад»

 

Творческий конкурс для педагогов «Самая лучшая Зима»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Урок английского языка для 6 класса «Мой любимый день». Конспект с презентацией

Конспект урока по английскому языку на тему «Мой любимый день», 6 класс
Автор: Долгих Марина Сергеевна, учитель английского языка МБОУ “Школа № 62 города Донецка”
Предмет: английский язык
Класс: 6 класс
Тема урока: «Мой любимый день»
Цель: закрепление употребления лексических единиц в речи.
Задачи: научить рассказывать о распорядке дня, составлять диалоги о своём любимом дне, закрепить лексический и грамматический материал, развивать навыки чтения, аудирования, письменной и устной речи, развивать память, мышление, внимание, интерес к изучению английского языка, воспитывать культуру поведения.
Тип урока: урок закрепления материала.
Оборудование: учебник, презентация, карточки.
Procedure
1.Greeting
T: I’m glad to see you. Today we are going to talk about your favourrite day.
2. Phonetic drill
T: To prepare us for speaking let’s revise our English poem “The days of the week rap”
Cl: S… Sun… Sunday.
M… Mon… Monday.
T…Tue… Tuesday.
W…Wednesday.
T … Thur… Thursday.
F… Fri… Friday.
Saturday’s the best of all…
Guess why.
3. Warming-up
T: What day is it today?
What is your favourite day?
Why do you like this day?
4. Checking up homework
T: Your homework was to review the words and phrases. What associations have you got with the phrase “the routine day”? Look at the spidergram, recollect the lexical units.

P1: get up early
P2: go to school
P3: have lessons
P4: help parents around the house
P5: go shopping
P6: do homework
P7: clean the room
T: What associations have you got with the phrase “the best day”?
P1: get up late
P2: play games
P3: visit a friend
P4: go for a walk
P5: watch TV and listen to music
P6: a lot of free time
P7: go to the swimmimg pool.
5. Speaking
T: Look at the pictures and describe Tom’s working day.

P1: Tom gets up at seven o’clock. In the morning he washes, brushes his teeth, takes a shower, makes his bed and gets dressed.
P2: Then he has breakfast, He has got rice, some vegetable salad and orange juice for his breakfast. Tom takes his schoolbag and goes to school.
P3: Tom has got 6 lessons. His favourite subjects are Physical Education, English and Information Technology. In the afternoon Tom has lunch. He has an apple, a sandwich and a glass of milk for lunch.
P4: Then Tom goes home. He has dinner. He has soup, bread and butter, a cup of tea. In the afternoon Tom plays football.

P5: In the evening he does homework, listens to music.
P6: Then Tom watches TV, plays computer games. Tom has fruit and apple juice for his supper.
P7: Tom goes to bed at 9 o’clock.
P8: Tom’s favourite day is Saturday. He likes to go swimming and play chess with his friends.
T: Look at the pictures and describe Anastasia’s working day.

P9: Anastasia gets up at 6 o’clock. She does morning exercises, makes a bed, takes a shower, brushes teeth and gets dressed.
P10: Then she has some eggs, oranges, a glass of milk for her breakfast. She takes her schoolbag and goes to school.
P11: Anastasia has 5 lessons. Her favourite subjects are Music and Mathematics. In the afternoon she goes to her music school. She can play the piano very well.
P12: Then she goes home, has dinner and does homework.

P13: In the evening Anastasia has supper, reads a book and watches TV.
P14: Anastasia goes to bed at 8 o’clock.
P15: Her favourite day is Sunday. She goes to the tennis club, plays tennis with her friends. On Sunday Anastasia has got a lot of hobbies. She likes to dance and listen to music. She walks her dog in the evening.
6. Listening
T: Listen to the dialogue about Ellie’s working day and answer the questions.
Dialogue
- Do you get up early every day, Ellie?
- Yes, I do. I live on a farm. That’s a lot of work to do.
- What time do you get up?
- I get up at 6 o’clock.
- Do you have breakfast with your family every morning?
- Yes, I do. We have breakfast before we start work. After breakfast I help my Mum and Dad on a farm.
- What do you do on a farm?
- I feed the chickens.
- Do you go to school, Ellie?
- No, I don’t. My house is a long way from the town. So I have my lessons at home. I use the Internet to talk to my teacher.
- Do you go to bed early?
- Yes, I do. My day is very busy. I get tired.
- What time do you go to bed?
- I go to bed at 8 o’clock.
7. Song
T: Let’s revise the song “What do you do in the morning?”

8. Speaking\ making up dialogues
T: Make up your dialogue using the example.

9. Reading
T: Read the text about Ann’s favourite day. Pay attention to the new vocabulary.

Reading

Post-reading activity

Lexical practice
T: Look at the next slide. Read the sentences and fill in the correct word.
Grammar practice

T: Read the sentences and open the brackets. Use the correct tense.
1. On Sunday my friend (not wake up) early.
2. He usually (watch TV) in the evening.
3. He (read) books at the weekends?
4. My friend (play) chess now.
5. He (go) to the football club last Sunday.
6. He (play) football last Sunday?
7.What (you like) to do on Sunday?
P1: On Sunday my friend does not wake up early.
P2: He usually watches TV in the evening.
P3: Does he read books at the weekends?
P4: My friend is playing chess now.
P5: He went to the football club last Sunday.
P6: Did he play football last Sunday?
P7: What do you like to do on Sunday?
10. Summing up.
11. Homework. Make up dialogues about your favourite day.

Список литературы
1. Баграмова Н.В. Интерактивный подход в обучении иностранным языкам: [Автореферат] / Н.В. Баграмова. - Санкт - Петербург, 1996. – 177с.
Белова Л. В., Рахманкулова Л. К. Некоторые приёмы работы с картинками на уроках английского языка // Иностранные языки в школе.- 1991.- № 2.-с.72-75.
3. Галльская Н.Д. Современная методика обучения иностранным языкам/ Н.Д. Галльская - М.: АРКТИ, 2003. - 129 с.
4. Корнеева Л.И. Современные интерактивные методы обучения: зарубежный опыт// Университетское управление.-2004.-№4.- С. 78-83.
5. Полат Е.С., М.Ю. Бухаркина, М.В.Моисеева, А.Е. Петрова “Новые педагогические и информационные технологии в системе образования”- М., 2004.
Презентация на тему: Урок по английскому языку для 6 класса «Мой любимый день»

Рекомендуем посмотреть:

Конспект урока домашнего чтения по английскому языку с презентацией, 6 класс Английский кроссворд с ответами для 5-6 класса на тему: Птицы Конспект урока английского языка с презентацией, 6 класс. Тема: Еда Технологическая карта урока по английскому языку с презентацией, 6 класс. The UK
Участник №3 профессионального конкурса для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)» с 1 ноября 2021 года по 30 января 2022 года
Рассказ о праздниках в Великобритании на английском языке | Урок английского языка на тему "Покупки", 8 класса. Конспект с презентацией
Опубликовано: 1070 дней назад (17 декабря 2021)
Просмотров: 1972
Рубрика: Без рубрики
+1
Голосов: 1
Марина Алексеевна Абалуева # 18 декабря 2021 в 21:20 0
Спасибо за интересную методическую разработку урока с презентацией. На вашем уроке основною образовательною технологией обучения выступает интерактивная. Учащиеся используют тематическую лексику в диалогической и монологической речи. Парная и групповая формы работы являются на уроке доминирующими. Учащиеся составляют ассоциативные ряды с фразами “лучший день”, “обычный рабочий день”; рассказывают диалоги “Мой любимый день”, описывают рабочие и выходные дни школьников. Использование песни, коммуникативных, интерактивных и игровых технологий обучения способствуют развитию лексических навыков говорения, усвоению и активизации грамматических конструкций. Поставленные задачи и цель урока реализованы.
Марина Сергеевна Долгих # 21 декабря 2021 в 22:35 0
Спасибо за Ваш комментарий