Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку на тему «Let’s play computer game!»
Описание материала: предлагаю Вам сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для учеников начальной ступени обучения (4 класс) по теме «Let’s play computer game!». Данный материал будет полезен для учителей английского языка начальной ступени обучения, а так же студентам-практикантам педагогических ВУЗов. Этот сценарий урока-соревнования направлен на активизацию творческих способностей у младших школьников, на формирование навыков работы в командах , а так же развитие коммуникативного навыка.
1. Цели:
Практическая – формирование положительной мотивации в обучении иностранному языку на начальном этапе.
Образовательная – ознакомить учащихся с различными видами компьютерных игр.
Воспитательная – активизировать творческие способности учащихся при подготовке и проведении мероприятия.
Развивающая – развитие памяти, мышления.
2. Задачи:
- совершенствование СПРИН;
- совершенствование навыков говорения;
- совершенствование речевых умений и навыков по теме «Computer Games»;
- формирование положительной мотивации;
- формирование навыков коллективной деятельности;
- развитие креативных способностей учащихся;
- развитие логического мышления.
3. Языковой материал:
Лексика, фонетика: Brazil, to collect, to do a project, Egypt, eighth, eleventh, email, fifth, first, fourth, to be good at, Japan, look for, make friends, ninth, pen pal, second, seventh, sixth, tenth, third, to travel, twelfth, (the) UK, Ukraine, (the) USA, to visit, to want to, website, It’s so boring! It’s so interesting! It’s the first of September! What country are you from? I’m from Brazil.
Грамматика: порядковые числительные
4. Речевой материал: упражнения для прохождения испытаний.
5. Оснащение: карточки с заданиями.
6. Ход мероприятия (сценарий)
Ход внеклассного мероприятия
Good afternoon, boys and girls! I’m very glad to see you.
Today we are going to have a lesson-competition called “Let’s play computer game!”. We’ll play a computer game called “the Island of Knowledge”, but to get the bonuses, you need to do several tasks. First of all you have to divide into two teams. I propose you 3 names of your team. There are: “Megabyte”, “Kilobyte” and “Gigabyte”. You should choose one of them to give a name for your team.
Ok! Let’s start our competition.
The first round:
You need to insert the missing letters in the email, which was damaged by the computer virus. You should do this round on time:
He_ _ o!
My n_ me is P_ ter. I l_ ke play _ _g co _ p _ ter g _ _es. My fav _ _rite ga _ e is "Journey to E _ _pt." To get the bon _ ses I need to co_ _ect the c _ ts. To undergo to the s_ co _d ro _ nd I ne _ d to r _ n aw _ y from the mummy, and to move from the th _ _d to the fo _r _ h round, I must help save the k _ ng. I li _ e this g _ me v_ r_ mu_ h and play it v _ ry often.
The second round:
In this round you should make up sentences using the words and words combinations.
For the first team:
1. I’d play to game like computer.
2. Like I’d to Egypt visit.
3. To I’d to the like cinema go.
4. Volga I’d like in River swim to.
5. I’d to TV like watch.
For the second team:
1. I’d run the like street along to.
2. Story read I’d to the like.
3. A I’d draw picture like to.
4. I’d to a like photo take.
5. I’d to with my like dog walk.
The third round:
You should translate several sentences into Russian. One team read the sentence to another team which tries to translate.
For the first team:
1. My favourite computer game is “I like Brazil”.
2. I like to visit Egypt.
3. The third pupil in the team.
4. Today it’s the twelfth of May.
5. My friend collects car-toys.
For the second team:
1. It’s so interesting to play computer games!
2. I’m from Russia. I live in Tomsk.
3. We do a project about the USA.
4. I look for my third email from my pan pal.
5. I want to read a book about Japan.
The fourth round:
You should read the text and then draw what you understood:
For the first team:
I collect stickers. I have a lot of them. They are all very beautiful, but I have a few favorites. On the first sticker is a big dog, he's all brow and one of ears is white. On the second sticker is a boy with a ball. The ball is of red and green colors. On the third sticker are a lot of yellow apples. I love my hobby and I want to collect more than 1000 different stickers.
For the second team:
I collect stickers. I have a lot of them. They are all very beautiful, but I have a few favorites. On the first sticker is a big dog, he's all black and one of ears is white. On the second sticker is a boy with a ball. The ball is of purple and blue colors. On the third sticker are a lot of pink apples. I love my hobby and I want to collect more than 1000 different stickers.
The fifth round:
You should find the words in the table:
C M G A M E F C O M P U T E R
I A C T V I R U S H O O R A Y
N P O C Y B E R S P A C E B K
E L B U G I M U S E U M V O M
M A E D A W N T O W N P Q L A
A Y B U T T O N S E C O N D P
J F I L E X R H O S P I T A L
Рекомендуем посмотреть:
План-конспект урока английского языка в 4 классе. Покупки на каждый день
План - конспект урока английского языка по сингапурской методике, 4 класс
Конспект урока английского языка в 4 классе
Конспект урока английского языка для 4 класса по теме: Школа. УМК Биболетова
Похожие статьи:
Конспект урока английского языка для 4 класса
Интеллектуально-познавательная игра по английскому языку в 4 классе
Конспект урока английского языка в 4 классе по теме: Школьные принадлежности
Конспект игрового урока по английскому языку в 4 классе. Прогулка по Лондону
Итоговый тест с ответами по английскому языку для 4 класса