Конспект урока английского языка в 9 классе по теме «Просмотр телепередач»

Конспект урока английского языка для учеников 9 класса, УМК  «English 9» V.P. Kuzovlev, Prosveshcheniye, 2009. Тема: «Television viewing»

Автор: Яковлева Ирина Валерьевна, учитель английского языка МБОУ Марковская СОШ, Пермский край, Чайковский район, п. Марковский

Описание материала: Предлагаю вам конспект урока английского языка в 9 классе по теме «Просмотр телепередач». Данный материал будет полезен учителям английского языка. Конспект урока включает упражнения на формирование навыков чтения и говорения.

Цель: Формирование коммуникативной компетенции учащихся, использование  лексических единиц по теме «Television viewing».

Ход урока:

1

Lesson stage: Lead-in

Aim: To generate interest in the topic and set the scene for the lesson. To help Ss to anticipate context of reading.

Procedure: -Show video linked to the topic of the lesson. Then ask Ss:

What are we going to discuss today? What is the topic?

2

Lesson stage: Pre-Teach

Aim: To help ss with potential vocabulary problems and prevent them from ‘blocking’ when reading.

Procedure: -Put some new words on a board: wide, original, broadcast, choice, feature film, overseas.

- Explain the meaning, form and pronunciation.

-Choral drilling of new vocabulary

3

Lesson stage: First Reading

Aim:  To give ss practice in reading for gist (global understanding).  To build ss’ confidence and provide a different interaction pattern. To check ss’ comprehension.

Procedure: Ex.1p.64.

- Ss read the text quickly and choose a headline from a choice of three to go with the article.(in pairs)

1 The newest national channel.

2 TV channels in the UK.

3 Three commercial television services.

-Check the answers with the class.

(Answer: 2)

4

Lesson stage: Second Reading

Aim: To provide ss with practice in reading for detail.

To build ss’ confidence and provide a different interaction pattern.

To check ss’ comprehension.

Procedure: Ex.2p.64.

- Ask Ss to read statements.

-Then tell Ss to read the text again more carefully.  Ss work individually, reading the text. 

-Then Ss (in groups) prove from the text that:

1. BBC 1 and BBC 2 are the most popular TV channels in the UK.

2. BBC 1 provides a great variety of TV programmes.

3. BBC 2 is an intellectual channel.

4. BBC 3 and BBC 4 have something in common.

5. The BBC works not only for adults but also for children.

6. There are some commercial services on British television.

7. There is something special about Channel 4.

8. Channel 5 differs in some way from all the other TV channels.

- Let them compare with their partners and then check the answers with the whole class.

5

Lesson stage: Extension Activity /Follow-up

Aim: To round off activity. To personalise topic for ss. To practice skills.

Procedure: Ex.2p.67.

- Ss in groups answer the questions:

Why are these channels most popular? What do they offer to their viewers?

- Get feedback from various Ss.

- Ss work in the same groups, discussing the questions:

What channels do you like watching in your family? Why?

- Get feedback from various Ss.

Рекомендуем посмотреть:

Конспект интегрированного урока «Английский язык и физика» в 10 классе

Конспект урока английского языка в 5 классе по теме: Праздники

Конспект урока по английскому языку для 5 класса по теме «Времена года»

Информационные технологии на уроках английского языка

Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: Хэллоуин, 5 класс

Татьяна Анатольевна Андрианова # 11 декабря 2013 в 08:44 +1
уважаемая Ирина Валерьевна, конспект вашего урока по теме "Просмотр телепередач" вызвал у меня просто восхищение. Сразу видно какая у детей огромная лексическая база. Это конечно большой плюс но главное умение этим пользоваться. Как видно далее, ваши дети также это умеют. Хочется отметить, что в ходе урока также присутствуют упражнения, которые подходят для подготовки учащихся к единому государственному экзамену. Спасибо за прекрасную разработку урока.
Яна Олеговна Балак # 11 июля 2015 в 13:31 0
Очень ценный материал для использования в старших классах. Спасибо за данную разработку. Глядя на насыщенные этапы урока ,непременно будут достигнуты цели по формирования коммуникативных умений учащихся. Структура работы с текстом является примером для работы с учащимися на данном этапе. Спасибо