Творческий конкурс для педагогов «Осенний листопад»

 

Творческий конкурс для педагогов «Самая лучшая Зима»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме «Степени сравнения прилагательных»

Английский язык - 5 класс
Конспект урока по английскому языку в 5 классе по теме «Степени сравнения прилагательных»
Автор: Ушкова Надежда Витальевна, учитель английского языка ГБОУ СОШ №763, г. Москва
Описание материала: Предлагаю вам конспект урока для учащихся 5 класса, направленный на формирование и закрепление знаний об образовании и употреблении степеней сравнения прилагательных по учебнику “Friends 2” Carol Skinner. Данный план открытого урока может быть полезен всем учителям, преподающим английский язык.
Тип урока: комбинированный
Тема урока: формирование лексико-грамматических навыков. Актуализация лексического материала и закрепление знаний учащихся об образовании и употреблении степеней сравнения прилагательных.
Цели:
1) закрепить и систематизировать полученные учащимися знания по образованию и употреблению в речи степеней сравнения прилагательных, тренировать изученный лексический материал в речи учащихся, развивать навыки речевой деятельности (говорение, аудирование, чтение, письмо);
2) способствовать развитию памяти, внимания, логического мышления;
3) воспитывать интерес к предмету.
Место урока в системе: урок 10, “Friends 2” Carol Skinner
Оборудование: учебник “Friends 2” Carol Skinner, рабочая тетрадь, магнитофон, таблицы, карточки со словами, карточки с текстами, ситуативные иллюстрации.
Методические приемы: аудирование, говорение, чтение, письмо
Формы: фронтальная, парная, индивидуальная
Ход урока:
1. Организационный момент
-Good morning!
-Sit down, please!

2. Сообщение темы урока
Today at the lesson we’ll revise the form of the comparative and the superlative of adjectives, we’ll learn to ask and answer about an event and at the end of the lesson you will write a story about some event.

3.Проверка домашнего задания
-Your hometask was to change the dialogue on page 30 a little and learn it by heart.
-First of all let’s revise some information about the dialogue.
-What is the dialogue about?
-Who investigates the burglary?
-What did the burglars steal?
-Whose house is it?
-Now act out your dialogues. It’s interesting to find out what new information you have added into the dialogue.
-Who wants to be the first one?
-Good dialogues. I’m satisfied with your work.

4. Словарная работа
-You see the table with the words on the blackboard.
-Read the words in turn.
-Olga, begin, please.
-I think we can divide these words into three groups. I mean crime, possessions and adjectives. Let’s do it. Приложение 1
-What are the words connected with a crime, with possessions?
-What are the adjectives here?
-Now I will read the definitions of the words. You have to say what these words are.
1) Things that people wear, such as shirts, dresses, coats (clothes).
2) Someone whose job is to discover what has happened and to find the people involved, especially when a crime has been committed (detective).
3) something of this kind costs a lot of money (expensive).
-Now imagine yourself that you are a book (a jewel). How can you describe yourself. What are your feelings? Name your adjectives, verbs and nouns?
-Now I want you to translate these words from Russian into English and write them down.
-Give me your cards, please.

5 .Закрепление изученного материала
-To do our next exercises we are to revise some grammar phenomenon.
-What is the Russian for adjective?
-How many degrees of comparison are there in English?
-What are they?
-What are the types of adjectives?
-What is the form of the comparative of short (long) adjectives?
-What is the form of the superlative of short (long) adjectives?

-Look at the table on the blackboard.
-You see some degrees of comparison are missing. Приложение 2
-What are these words?
-Come up to the table and write them down.
-What will you say about the fourth line of adjectives?
-What other irregular forms do you know?

-Now let’s work in our textbooks.
-Open them on page 31. We’ll do exercise 4.
-Complete the sentences.
-Use the comparative or the superlative of adjectives.

-I offer you to practise using the degrees of comparison more. You have got a picture. Приложение 3 Look at it and compare the three cars. You are to make the sentences using the comparative or the superlative of adjectives listed next to the picture.
-Well, let’s decide which car you would like to own.

-I want us to return to the work in our textbooks. Exercise 5 on page 31. Here are the paragraphs from the story. You see the first paragraph with a letter “C”.
-Try to put the events in the correct order before you listen to the tape.
-You’ve got 2 minutes to do it.
-Let’s compare the predictions.
-Now listen to the tape, put the events in a logical order.
-So, were we right?

-Now let’s imagine that we don’t know this text about the burglary in Ms Holmes’s house. You will work in pair. The first pupil whom I ask will be a reporter for a newspaper and the second pupil will be a detective.
-Make up special questions beginning with the question words in brackets. I want to remind that the questions should be in Past Simple.

6. Творческая работа
-You’ve noticed that we have spoken about the burglary a lot at the lesson and our task is dedicated to the burglary too
-You’ve got the cards with the words on the topic “burglary”.
-Here I offer you linking phrases and ideas. Приложение 4
-Read the linking words.
-Let’s make up all possible sentences using these ideas.
-Write a narrative in 5-7 sentences

7. Подведение итогов
What did we do at the lesson?
-What did you like at the lesson?
-Your marks are…

8. Домашнее задание
-Your hometask is exercise 5 on page 25 in an Activity Book. You are to complete and answer the questions.
-I liked your work. Thank you
Приложение 1

Приложение 2

Приложение 3

Приложение 4
Read the ideas and use them to make the sentences. Use the linking devices to join the sentences.

Linking devices: one day, when, as, and, soon after that, suddenly, finally

Ideas:

Two thieves – decide – rob – shop

They – enter – they – broke – display window

Guard - hear – strange sounds – he - call – police

Thieves – steal – food – drive away – car

Guard – take – taxi – follow – thieves – quickly

They – hit – bus – car – break down

Thieves – jump out – try – escape – on foot

Police – arrive – arrest - them

Рекомендуем посмотреть:

План-конспект урока по английскому языку в 5 классе "Описание внешности" Открытое занятие по английскому языку в 5 классе «Турнир пeреводчиков» Конспект обобщающего урока английского языка, 5 класс Конспект урока по английскому языку, 5 класс. Правила для учащихся и учителей

Похожие статьи:

Конспект урока английского языка для 5 класса. Тема: Великобритания

Конспект урока по английскому языку для 5 класса по теме «Времена года»

Конспект урока английского языка в 5 классе по теме: Праздники

Конспект обобщающего урока – игры «Крестики – Нолики» по английскому языку по теме «Лондон» для 5 – 6 классов

Тест по английскому языку для 5 класса по теме: употребление конструкции «Оборота There is/are»

Опубликовано: 3872 дня назад (16 апреля 2014)
Просмотров: 10441
+1
Голосов: 1
Чулпан Раифовна Гайнанова # 22 апреля 2014 в 17:12 0
Спасибо за конспект. Мне она очень пригодится. Возьму на заметку.
Анна Михайловна Суханова # 8 июля 2015 в 01:34 0
Надежда Витальевна! Интересная разработка, а именно задания по Приложению 3 (принцип наглядности) и по Приложению 4. Последнее упражнение (где даны идеи) очень полезно, т.к. является коммуникативным. Дети сами придумывают предложения и используют слова связки.