Конспект урока для 3 класса по теме “Мир животных” по английскому языку
Автор: Долгих Марина Сергеевна, учитель английского языка ДОШ№62
Описание материала: данный урок будет интересен учителям английского языка, работающих в начальных классах, родителям воспитанников. По данной теме урок включает в себя коммуникативные упражнения, игры, кроссворды, загадки о животных.Принцип коммуникативной направленности определяет содержание обучения - отбор и организацию лингвистического материала, конкретизацию сфер и ситуаций общения, а также, какие коммуникативные умения необходимы, чтобы осуществить общение в устной и письменной формах, с помощью каких средств можно обеспечивать овладение коммуникативной функцией языка. Коммуникативные игры, задания, упражнения обучают общению в форме репродуктивно-продуктивных упражнений. Они ситуативно-обусловлены и чаще всего здесь используются воображаемые ситуации. В процессе обучения учащиеся включаются в познание окружающего мира. При этом они используют иностранный язык. Поощряется совместная работа учащихся. Общая продолжительность речи каждого ученика, работающего в паре или группе больше, чем в ситуации, когда дети говорят только с учителем. Парная работа также позволяет поговорить на английском языке в неформальной обстановке. Работа в группах,парах повышает мотивацию учащихся, давая им возможность обмениваться идеями и помогать друг другу.
The world of animals
Objectives:
- to practise communicative skills in pair and group work,
- to revise pupils’ vocabulary on the topic “ The world of animals” through games and exercises,
- to improve grammar skills and listening comprehension skills, reading skills,
- to develop monological speech,
- to develop pupils’ memory, logical thinking, quick reaction,
- to develop the culture of behaviour
Equipment: textbooks, cards.
Procedure
1. Starting point. Greeting.
2. Phonetic drill. Warm-up
T: To prepare us for speaking let’s revise the English poems about animals:
T: What about you? What animals did you see in the zoo?
What pets have you got?
3. Checking up home-assignment
Listening/Speaking
T: You had to repeat the words according to our topic and describe animals. We’ll play the game “ Find the animal’’ The class will be divided into two groups. The first group will describe animals. The task of the second group is to guess them.
GROUP 1: This animal likes rabbits and hares. It is red.
GROUP 2: It is a fox.
GROUP 1: This animal likes honey. It is brown.
GROUP 2: It is a bear.
GROUP 2: This animal is big. It gives us milk.
GROUP 1: It is a cow (etc).
4. The main part.
Writing
T: Look at the crosswords and help me to fill in it correctly. Make up your own sentences with these words.
Reading
T: Read and guess the riddles.
- It is brown. It has got four legs. It sleeps in winter. What is it? - (a bear)
- I am red and I have a fine tail. I live in the forest and I like meat - (a fox).
- I am brown. I can walk, run, jump, climb. I cannot fly. I live in Africa. I like bananas. What am I? - (a monkey).
- It is green and big. It lives in the water and likes meat - (a crocodile).
- It is small. It lives in the forest. This animal can run fast. It is afraid of everything - (a hare).
- It looks like a big cat. It has got stripes and a long tail. It lives in India and it can run very fast - (a tiger).
- It has a long neck and long legs and eats leaves from the trees - (a giraffe).
Grammar
T: Put the verbs in brackets into Present Simple:
Sam __ (to have) pets. These_ (to be) a cat and a hamster. The cat’s name _ (to be) Blacky.
Blacky _ (to have) grey eyes and and small ears. The hamster’s name _ (to be) Lorrita. They_ (to be) good friends. Sam _ ( to like) his pets very much. As for me, I also _ (to have) pets. My kitten and puppy _ (to be) funny. They _(to like) to play together. Sometimes my kitten_ (to sleep) on my bed. It_ (to like) milk very much.
Give the plural form of the nouns:
Snake - Mouse - Eagle -
Goose - Monkey - Elephant -
Fish - Wolf - Shark -
Speaking
Making up dialogues “ Pets”
P1: Have you got a pet?
P2: Yes, I have. What about you?
P1: I have got a pet too.
P2: What pet have you got?
P1: I have got a cat. It is big and black. What about you?
P2: I have got a hamster. It is small and funny. What does your pet like to do?
P1: It likes to play with a ball.
P2: Oh, my hamster is very lazy. It likes to sleep.
P1: I am lucky!
5. Home-assignment
T: Your home task is to write 7 sentences about your favourite animal.
Рекомендуем посмотреть:
Конспект урока английского языка в 3 классе. Новый год, Рождество в Англии
Сценка "Три поросенка" на английском языке для 3 класса
Внеклассное мероприятия по английскому языку для 3 класса. Сценарий спектакля «Золушка»
Конспект урока английского языка в 3 классе
Похожие статьи:
Конспект урока английского языка в 3 классе по учебнику В. П. Кузовлева
Конспект урока английского языка в 3 классе
Дидактические игры на уроках английского языка, 2-3 класс
Конспект урока английского языка в 3 классе по теме: Школьные предметы
Конспект урока английского языка в 3 классе «Поговорим о животных»