Творческий конкурс для педагогов «Осенний листопад»

 

Творческий конкурс для педагогов «Самая лучшая Зима»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Конспект урока английского языка для 6 класса по теме: Наше здоровье

Конспект урока для 6 класса по теме “ Наше здоровье” по английскому языку
Автор: Долгих Марина Сергеевна, учитель английского языка ДОШ №62
Пояснительная записка.
Главное преимущество коммуникативного метода — развитие неподготовленной речи. Этим и отличается естественный процесс общения, где невозможно предугадать ответную реплику собеседника, поэтому одной из целей метода является развитие быстрой реакции учащегося на ответную реплику собеседника. Так как речевые ситуации имитируют естественный процесс общения, ввиду их коммуникативной ценности у учащихся возникает потребность в обсуждении этих проблемных ситуации, а значит, повышается мотивация к обучению. Еще одним принципом коммуникативной методики является принцип ситуативности, где в качестве единицы организации процесса обучения используются ситуации, которые личностно значимы для учащихся. С помощью данной методики реализуется и принцип индивидуализации, где учащийся может перенести свой опыт общения, личностные свойства на речевую ситуацию. Представитель коммуникативного метода обучения. Е.И. Пассов отмечал, что любой человек отличается от другого и своими природными свойствами (способностями), и умением осуществлять учебную и речевую деятельность, и своими характеристиками как личности: личным опытом, контекстом деятельности, набором определенных чувств и эмоций, своими интересами.Каковы же задания, предлагаемые на уроках, с точки зрения соответствия их коммуникативному подходу? Диалог, ролевые игры, интервью, описание картинок, подведение итогов, обмен мнений, ответы на вопросы - это самые прямые задания, заставляющие учащихся говорить. Данная разработка урока направлена на реализацию коммуникативной компетенции, воспитания здорового образа жизни.
“ Our health”
Objectives:
- to revise lexis on the topic,
- to improve grammar skills ( Present Simple, Present Continuous, Past Simple, the use of the modal verb “should”) and listening comprehension skills,
- to develop dialogical speech,
- to develop pupils’ memory, logical thinking, quick reaction,
- to develop in pupils the culture of healthy way of life,
taking care of their health and eating useful food, going in for sports
Equipment : textbooks, a cassette recorder, pictures

Procedure
1.Starting point. Greeting.

T:Today we are going to talk about taking care of your health, about illnesses, a healthy way of life. We’ll revise the lexis on our topic, you’ll learn to give advice to the people who are in trouble with their health.

2. Phonetic drill \ Warming-up
T: To prepare us for speaking let’s revise the English poem “ Food”:



T: Are sweets, pizza, hamburgers, chips, Coca-Cola healthy for us? How do you understand such a proverb “ An apple a day keeps a doctor away”?
P1: There are a lot of vitamins in fruit. We should eat fruit every day.
T: Look at the crossword and help me to fill in it correctly

T: What fruit should we eat ?
P1: We should eat bananas and grapes.
P2: We should eat apples and pears (etc.).
T: What other associations come up to your mind when you hear the phrase “a healthy way of life’’?
P1: Going in for sports
P2: An active rest.
3.Checking up home-assignment

T: Each of you had to write sentences in Present Simple and Present Continuous according with our “Sport crossword’’. Read them, please.


P1: He is playing basketball now.
He usually plays basketball in the morning.
P2: She is playing volleyball in the park now.
She always plays volleyball with her friends (etc.).
T: Let’s revise the English poem “ Sport”:
- What are you doing, Dennis? Are you playing tennis?
- Yes, I am! I’m playing tennis!
- What are you doing, Ricky? Are you playing cricket!
- Yes, I’m playing cricket!
- What are you doing, Todd? Are you swimming in the pond?
- Yes, I am! I’m swimming in the pond!
- What are you doing, Mark? Are you running in the park?
- Yes, I am! I’m running in the park!
- What are you doing Tim? Are you doing judo in the gym?
- Yes, I am! I’m doing judo in the gym!
- What are you doing, Caroline? Are you jumping on the trampoline!
- Yes, I am! I’m jumping on the trampoline!
T: What kinds of sports do you like? Why?
4.Speaking/Listening

T: Good and bad habits influence our health. Look at the pictures. All these people have problems with their health. Your task is to give them an advice using the words: should, shouldn’t, pills, hospital, a dentist, fast food, hot milk, a doctor.

P1: He has a toothache.
P2: He shouldn’t eat much chocolate. He should visit a dentist.
P3: He has a stomachache.
P4: He shouldn’t eat much fast food. (etc).
T: Make up your dialogues using this card:

A: When do you usually get up?
B: ………………………………Do you usually do morning exercises?
A: ………………………………What about you?
A:……………………………….What do you usually have for breakfast?
B: ……………………………….What is your favourite dish?
A: ……………………………… What fruit and vegetables do you like?
B:………………………………. What about you?
A:………………………………..How often do you go for walk?
B:……………………………….. I consider that sport and healthy food will help us to be in a good physical state.
A: I agree with you.

Reading
T: Read the dialogue and be ready answer the following questions:
1. What did the old gentleman complain of when he came to consult the doctor?
2. What did the doctor recommend the patient after examining him carefully? How many cigarettes could the man smoke every day?
3. When did the patient come to see the doctor again?
4. How did the patient feel after the rest-cure?
5. Did the patient follow all the doctor’s orders?
6. Why did one cigarette a day almost kill him as he said?
The dialogue
(Once an old gentleman came to consult a doctor).
-What do you complain of?
-You see, doctor, I have often headache and my sleep isn’t good.
- You should go to a quiet place in the village for a month and have an active rest there. Get up early, do morning exercises, have breakfast and go for a walk.
-You should walk much, go to the forest for fresh air, eat much fruit and vegetables and drink milk before going to bed. And you can smoke only one cigarette a day.
(A month later the gentleman came to see the doctor again).
- How are you?
- I am quite well now, doctor. I strictly followed all your orders. I walked much, ate much fruit and vegetables and drank milk before going to sleep. But one cigarette a day almost killed me.
- But why?
- It’s not a joke to begin smoking at my age, I had never smoked before.

5. Summary of the lesson

T: Our lesson is going to be over in a few minutes. Can you
remember the main rules of healthy lifestyle?
P1 : Get up early and go to bed early.
P2: Go in for sports.
P3: Take a cool shower.
P4: Eat healthy food.
P5: Never smoke.
P6: Clean teeth every morning and every evening.
P7: Wash your hands before you eat.
T: You have worked hard. You’ve revised the lexis on our topic and you’ve learnt to give advice to the ill people.

6. Home assignment.
T: Your home task is to repeat the dialogue about a healthy way of life

Рекомендуем посмотреть:

План-конспект урока английского языка по теме: «Праздники в моей стране» для 6 класса Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме "Разговариваем о родственниках" Конспект урока английского языка в 6 классе по теме: День Благодарения План-конспект урока английского языка в 6 классе

Похожие статьи:

Конспект урока английского языка в 6 классе на тему: Профессии

Конспект урока по английскому языку в 6 классе

Конспект урока английского языка в 6 классе на тему «Мой дом - моя крепость»

Конспект урока английского языка в 6 классе по теме «Дом, в котором я живу»

Страноведческая викторина по английскому языку в 6 классе

Участник №151 профессионального конкурса для педагогов «Коллекция педагогического мастерства и творчества» с 15 декабря 2015 года по 15 марта 2016 года
Инновационные технологии на уроках английского языка | Проектные технологии обучения английскому языку
Опубликовано: 3204 дня назад (13 февраля 2016)
Просмотров: 3139
+1
Голосов: 1
Аметхан Эдемович Нуриев # 14 февраля 2016 в 14:00 0
Хорошая работа,рад,что увидел ее! Здоровье-это самое ценное и беречь его надо с молоду!
Марина Сергеевна Долгих # 14 февраля 2016 в 18:09 +1
Cпасибо за ваш комментарий.
Инна Олеговна Цымбаленко # 20 февраля 2016 в 19:56 0
Донецку привет! Прекрасное занятие! Особенно мне нравится "An apple a day keeps a doctor away”.Спасибо.
Марина Сергеевна Долгих # 22 февраля 2016 в 18:44 0
Спасибо большое!
Татьяна Леонидовна Капитонова # 28 февраля 2016 в 01:03 0
Развитие коммуникативной компетенции - главная цель учителя иностранного языка. Я уверена, Вы добьетесь успеха! В Вашем уроке присутствует разнообразие форм работы и видов упражнений.Конспект логически выстроен.К сожалению, заметила несколько ошибок в формулировках заданий. "Your task is to give them an advice..." Слово advice - неисчисляемое существительное в английском языке, употребление неопределенного артикля не допускается. "Each of you had to write sentences in Present Simple and Present Continuous according with our “Sport crossword"...Необходимо использовать предлог to вместо with в выражении "according to". Будьте внимательны. Возможно, это просто опечатки.
Марина Сергеевна Долгих # 11 марта 2016 в 22:07 0
Спасибо за внимательное прочтение методической разработки. В данном контексте должны были использоваться фразы “ in accordance with…”, "any advice".
Марина Сергеевна Долгих # 19 апреля 2016 в 15:56 0
Примечание: "Your task is to give them any advice..." Any advice - любой совет.