Творческий конкурс для педагогов «Чудесная Весна»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Конспект урока английского языка в 7 классе spotlight. Having fun

Конспект урока по теме “Having fun” в 7 классе
УМК Spotlight 7 авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.
Описание работы: Урок направлен на активизацию в речи лексико-грамматических навыков по теме “Развлечения”, развитие навыков устной монологической речи с использованием ИКТ - технологий
Урок предназначен для учащихся средней школы и будет полезен учителям английского языка.

Цель: Активизировать и учить применять в речи лексико-грамматические навыки по теме “Развлечения”, развивать навыки устной монологической речи с использованием ИКТ - технологий

Используемые педагогические технологии: ИКТ - технологии, работа в парах, управляемый диалог, работа в группах

Задачи:
Образовательные:
- научить учащихся употреблять в речи лексику на данную тему
- совершенствовать умение работы с текстом (чтение с поиском конкретной информации, преобразование текста) с использованием информационных технологий
- продолжать формировать коммуникативные умения учащихся в говорении
- учить использовать грамматические структурные группы в речи по теме

Развивающие:
- развивать логическое мышление и воображение, внимание и произвольную память
- развивать навыки монологической речи, умение отвечать на вопросы

Воспитательные:
- воспитывать умение слушать своего собеседника; взаимодействовать в группе; придти на помощь, в случае затруднения
- заинтересовать детей парками аттракционов в других странах
- стимулировать к дальнейшему поиску информации, знакомству с новыми тематическими парками
Ход урока
1. Организационный момент
Teacher: Good morning, children! How are you today?
Sit down, please. What date is it today? What day is it today? Who is absent today?

2. Сообщение темы урока
Look at the pictures below the title in your students’ books. What are we going to talk about?
Pupil 1: Theme Parks, Fun Fairs, Circuses.
Today we will talk about theme parks (places where we can have fun) and what we can do there.
Have you ever been to a theme park?
What can we do there?

3. Введение лексики по теме
Look at the pictures of a fun fair, circus and theme park. What kind of activities can we do there? Look through the list of activities in ex 1 and match the activities with pictures A-C.

4. Активизация и отработка лексико-грамматического материала по теме
a). Firstly let’s revise 3 forms of the irregular verbs. I’ll give you the first form and you have to name 3 forms all together.
Teacher: fly
Pupils: fly-flew-flown
Teacher: ride
Pupils: ride-rode-ridden
Teacher: see
Pupils: see-saw-seen
Teacher: go
Pupils: go-went-gone
Teacher: shake-shook-shaken
Teacher: meet
Pupils: meet-met-met
Teacher: eat
Pupils: eat –ate-eaten
Teacher: drink
Pupils: drink-drank-drunk

b). Now we are going to work in pairs. Use the words and the Present Perfect Tense to ask and answer questions about your partner’s personal experience.
1. you/ever/abroad?
2. your parents/ever/go/on a rollercoaster rode?
3. your family/ever/travel by ship?
4. your best friend/ever/fly/in a helicopter?
5. you/ever/see/a/ghost?
6. your sister/ever/ go on a water ride?
7. you/ever/shake hands/cartoon characters?

c). Now let’s work in chain.
P1 asks P2 if he/she has ever flown in a pirate ship
P2 asks P3 if he/she has ever ridden on a big wheel
P3 asks P4 if he/she has ever seen trapeze artists
P4 asks P5 if he/she has ever gone on a water ride
P5 asks P6 if he/she has ever shaken hands with cartoon characters
P6 asks P7 if he/she has ever seen famous landmarks
P7asks P8 if he/she has ever met a ghost
P8 asks P9 if he/she has ever explored a haunted mansion
P9 asks P10 if he/she has ever ridden on a rollercoaster
P10 asks P11 if he/she has ever gone on a rocket journey
P11 asks P12 if he/she has ever eaten candy floss
P12 asks P13 if he/she has ever gone souvenir shopping
P13 asks P14 if he/she has ever seen clowns performing tricks.

5. Чтение текста
Now look at the texts. What kind of texts are they? Where can you find them? What do you think they are about? Read them to find out.

Some new words from the texts:

tiny (adj): very small
home-cooked (adj): cooked in the home, not store-bought
ghosts (n): phantoms
stroll (n): leisurely walk

Let’s read the text once again. Where can you:
-see famous landmarks?
- have lunch?
- have a scary experience?
-see small buildings?
- see funny characters?

6. Обучение монологическому высказыванию по теме с опорой на тексты
Which place do you think is the most exciting? Why? Use the phrases.
I think the most exciting place is …
To my mind the most exciting place is …
I suppose the most exciting place is …

7. Монологическое высказывание с опорой на таблицу, составленную с использованием интернет - ресурсов. Then complete the table and prepare a short report on:
• what attraction you can visit there
• what you can see there
• who can go there
• what you can eat there
Paris Disneyland
Attractions and rides you can visit and go on there
Sights and things you can see and do there
Visitors of the theme park and rides
Places to eat and what you can eat
There will be 2 groups in our class. The first group has to complete the first 2 lines of the table and the second group has to complete the last 2 lines of the table. Then each group should choose 1 pupil to present us the information.

8. Подведение итогов урока
What have we spoken today about?
What have we learnt today about Disneyland in Tokyo, Tobu World Square in Japan and Disneyland in Paris?

9. Домашнее задание
At home you are to write an advert for a theme park that you’ve visited or heard about. Use the texts and the table.
Want to get away? Here are some important reasons why you should!
At Theme Park … you can …
Book now! You’ve never seen anything like it!

10. Оценки за урок
Your marks for the lesson are …
Thank you for active work.

Рекомендуем посмотреть:

Конспект урока английского языка в 7 классе по теме «Виды транспорта» Конспект урока английского языка в 7 классе на тему: Спорт План-конспект урока английского языка в 7 классе Внеклассное мероприятие по английскому языку, 6-7 класс

Похожие статьи:

Конспект открытого урока английского языка по теме «Sport is fun», 7 класс

Конспект урока английского языка в 7 классе по теме: Страдательный залог

Конспект урока английского языка в 7 классе, УМК «Enjoy English» Биболетова М. З.

Конспект урока английского языка для 7 класса по теме: Как заботятся о природе в твоем городе

Конспект урока по английскому языку в 7 классе по теме: Школьные друзья-друзья навсегда

Пересказ в обучении иностранному языку | Игры на уроках английского языка на запоминание букв английского алфавита
Опубликовано: 2439 дней назад (21 августа 2017)
Просмотров: 5166
+2
Голосов: 2

Нет комментариев. Ваш будет первым!