Творческий конкурс для педагогов «Осенний листопад»

 

Творческий конкурс для педагогов «Самая лучшая Зима»

 

Конкурс для педагогов «Лучший конспект урока (занятия)»

 

Конкурсы на нашем сайте ped-kopilka.ru

Конспект урока английского языка в 10 классе «Смешанные типы условных придаточных предложений»

УМК «Enjoy English» Биболетова М.З. 10 класс. Тема «Смешанные типы условных придаточных предложений».

Цели:  развить навыки чтения на материале инструкций; сформировать грамматические навыки по теме «Смешанные типы условных придаточных предложений»; активизировать лексические навыки устной речи.
Наглядность и оборудование: демонстрационная таблица «Смешанные типы условных придаточных предложений»,/ учебник английского языка Биболетова М.З. 10 класс.

Ход урока

I. Организационный момент
-Good morning, pupils!
-Good morning, teacher!
-I’m glad to see you, sit down please. Who is on duty today? Who is absent?
Ok. What is the weather like today?
- The weather is not frosty, it’s snowy outside.
Very well! Today we are going to study mixed conditionals.

II. Фонетическая зарядка.
Look at the blackboard please. There are some words on it. Let’s start with the first column, repeat them after Alex. Well done. Who would like to read the second? The third? Do you remember their translation? Let’s check, translate the words in the first column please.

civilised                requirememnt         investigate
official                  information             imagine
inventive               suggestion              explore
development         excitement              hesitate
advanced               permission             improve
evolving                absolutely              register
descriptive            explanation            mankind

OK, now try to find one odd word in each column. Why are these words odd?
(Лишние слова: development – существительное, остальные – прилагательные; absolutely – наречие среди существительных; mankind – существительное среди глаголов).

III. Развитие лексических навыков и навыков чтения на материале инструкций.
Open your textbooks on page 103. Look at the picture please. What can you say about the device on it? Match the parts of an ice cream maker with the words.



1.handle
2.lid
3.blade
4.aluminium
5.outer case
OK, now do the same with the second picture.

1.selector switch
2.timer
3.plug
4.crumb tray
5.slot
Well done! Read the task of exercise 55 page 103, please. You are to read the instructions and match them with the home appliances on the pictures from exercise 54. I’ll give you three minutes. Are you ready? Who would like to be the first?

IV. Активизация навыков устной речи.
Look at the picture in exercise 56. Which of the appliances is more useful at home? Share your ideas in pairs, then present them to your classmates. Are you ready to answer? Explain your opinion please.
(На составление высказывания по рисунку из упражнения 56 отводится 4-5 минут, затем учащиеся делятся своими идеями с классом).

V. Физкультминутка.
Hands up clap clap clap
Hands down shake shake shake
Hands on hip jump jump jump
Hop hop hop stop stand still
Good sit down please
(Повторяется несколько раз с ускорением темпа).

VI. Введение нового грамматического материала по теме «Смешанные типы условных придаточных предложений».
Let’s read the examples from the table “Grammar focus: Mixed Conditionals”. Exercise 57 on page 104 will help to use the mixed conditionals in the English language.
But first let’s remember all conditionals. How many types are there in English language? This table is for you to fresh the memory.



OK, now let’s read the rule and the sentences in ex.57 p.104. You may also you the grammar material on page 182. Is everything clear?
Look at exercise 58 please. I’ll give you the time to match the two halves of the sentences and translate them into Russian. Have you done it? Who would like to begin?



VII. Закрепление введенного материала в письменной речи.
Now try to make up your own sentences with mixed conditionals using exercise 57, the table on the blackboard. Try not to repeat the variants from examples. Your time is up. Who would like to read the sentences?

VIII. Подведение итогов урока.
Thank you for your work. Did you like the lesson? What new or interesting things did you find out?
I’ll give the following marks … to …
Домашнее задание.
Подготовить материал, фотографии и картинки по теме «Различные изобретения человечетсва».
The lesson is over. Thank you for the lesson, good bye!

Рекомендуем посмотреть:

Конспект урока английского языка в 10 классе Конспект урока английского языка, УМК «Enjoy English» Биболетова М.З., 10 класс Проектная работа в 10 классе по теме "Древние цивилизации". План-конспект урока по английскому языку в 10 классе на тему "Друзья"

Похожие статьи:

Конспект урока английского языка к УМК «Enjoy English» Биболетова М. З. 10 класс

Конспект интегрированного урока «Английский язык и физика» в 10 классе

Конспект урока английского языка в 10 классе по теме «Жизнь в 18 лет»

Конспект урока английского языка в 10 классе «Экскурсия в национальный парк»

Сводная таблица грамматических времен английского языка в активном залоге

Утешаем по-английски | Конспект урока английского языка в 8 классе
Опубликовано: 3927 дней назад (20 февраля 2014)
Просмотров: 8399
+1
Голосов: 1

Нет комментариев. Ваш будет первым!